dilluns, 11 de juny del 2012

‘Cinco cosas que puedeshacer con las redes sociales educativas... ¡Y tú sin saberlo!'


Aquest article ens mostra el ventall de possibilitats que tenen els docents per integrar les xarxes socials d’una manera que esdevinguin útils i motivadores pels alumnes. S’explica que la presència de les xarxes socials en les aules han augmentat molt, tot i això, la majoria dels docents només han integrat una mínima part de totes les possibilitats que ofereixen en el seu dia a dia a l’escola.
Es classifiquen les possibilitats en cinc tipus. En primer lloc, els programes que permeten la realització de treballs en grup. Es poden compartir documents entre els alumnes que poden treballar des de casa, sense haver-se de trobar, a més, es pot decidir que el mestre també hi tingui accés i ho supervisi. En aquest cas, l’article no ho diu clarament, però es pot deduir que se’ns parla de programes com el GoogleDocs, per exemple. 
El segon tipus són els que permeten integrar activitats d’educaplay i de hot potatoes. Aquestes webs permeten generar activitats més dinàmiques i fantàstiques, que es poden incrustar en les webs o blogs que es desitgin. 
La tercera proposta que es fa és la creació de blogs col·laboratius. Una idea molt interessant per fer partícips tota la comunitats educativa, des de la creació d’un blog de classe on només hi puguin participar els mateixos alumnes fins a un de l’escola on hi puguin participar tots els col·lectius, tant mestres,  com els alumnes, com l’equip directiu o l’AMPA. Aquest fet és possible ja que els blogs són senzills d’utilitzar i per tant, l’accés a participar-hi és més ampli. 
El quart tipus de possibilitats va més adreçat al professorat ja que s’explica que hi ha la possibilitat d’emmagatzemar documents, en aquest cas concret, exàmens, que es poden guardar i que amb un sol clic es poden publicar per una classe o altra o bé, d’un any per altre i a més poden tenir una autocorrecció, per facilitar la feina. 
I la cinquena i última proposta pot ser molt útil per involucrar els pares en el procés educatiu dels seus fills, a l’article titulen aquest apartat amb el nom d’’Imprimir cartes pels pares’. A través d’una carta que es fa arribar a casa, els pares informen sobre el seu compte de correu electrònic, per tal que els hi arribin els resultats dels seus fills via email, dels treballs que fan online.

Finalment, l’article acaba encoratjant els docents a utilitzar tots aquests recursos que a mesura que t’hi vas endinsant en vas descobrint més i més possibilitats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada