L’article que presentem anomenat ‘Cinco cosas que puedeshacer con las redes sociales educativas... ¡Y tú sin saberlo!' l’hem extret del blog redAlumnos.
Aquest article ens mostra el ventall de possibilitats que
tenen els docents per integrar les xarxes socials d’una manera que esdevinguin
útils i motivadores pels alumnes. S’explica que la presència de les xarxes
socials en les aules han augmentat molt, tot i això, la majoria dels docents
només han integrat una mínima part de totes les possibilitats que ofereixen en
el seu dia a dia a l’escola.
Es classifiquen les possibilitats en cinc tipus. En primer
lloc, els programes que permeten la realització de treballs en grup. Es poden
compartir documents entre els alumnes que poden treballar des de casa, sense
haver-se de trobar, a més, es pot decidir que el mestre també hi tingui accés i
ho supervisi. En aquest cas, l’article no ho diu clarament, però es pot deduir
que se’ns parla de programes com el GoogleDocs, per exemple.
El segon tipus són
els que permeten integrar activitats d’educaplay i de hot potatoes. Aquestes webs
permeten generar activitats més dinàmiques i fantàstiques, que es poden
incrustar en les webs o blogs que es desitgin.
La tercera proposta que es fa és
la creació de blogs col·laboratius. Una idea molt interessant per fer partícips
tota la comunitats educativa, des de la creació d’un blog de classe on només hi
puguin participar els mateixos alumnes fins a un de l’escola on hi puguin
participar tots els col·lectius, tant mestres, com els alumnes, com l’equip directiu o l’AMPA.
Aquest fet és possible ja que els blogs són senzills d’utilitzar i per tant, l’accés
a participar-hi és més ampli.
El quart tipus de possibilitats va més adreçat al
professorat ja que s’explica que hi ha la possibilitat d’emmagatzemar documents,
en aquest cas concret, exàmens, que es poden guardar i que amb un sol clic es
poden publicar per una classe o altra o bé, d’un any per altre i a més poden
tenir una autocorrecció, per facilitar la feina.
I la cinquena i última
proposta pot ser molt útil per involucrar els pares en el procés educatiu dels
seus fills, a l’article titulen aquest apartat amb el nom d’’Imprimir cartes
pels pares’. A través d’una carta que es fa arribar a casa, els pares informen
sobre el seu compte de correu electrònic, per tal que els hi arribin els
resultats dels seus fills via email, dels treballs que fan online.
Finalment, l’article acaba encoratjant els docents a
utilitzar tots aquests recursos que a mesura que t’hi vas endinsant en vas
descobrint més i més possibilitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada